2010. július 19., hétfő

Könyv- és filmajánló + rajz :))

Rick Jordan:Villámtolvaj
Percy Jackson és az olimposziak


Először egy könyvesbolti bóklászásom alatt akadtam rá erre a könyvre, és fel is keltette az érdeklődésem, elolvastam a tartalmát, és gondoltam, biztos jó lehet, majd sort fogok keríteni rá.
Hát a dolog ennyiben is maradt, nem igazán volt időm rá, meg ki is ment a fejemből (mint a dolgok 90%-a). Aztán kijött a könyvből készült film a mozikba, és az előzetest meglátva, azonnal beugrott, hogy jééé, ez nekem ismerős. Kíváncsi lettem, így megnéztem a filmet, ami nagyon nagyon tetszett, úgyhogy elhatároztam, elolvasom a könyvet is most már.
Persze erre is csak a nyáron került sor, de végül kivégeztem pár nap alatt.
A könyv főhőse egy Percy Jackson nevezetű 12 éves New Yorki srác, aki diszlexiás és hiperaktív is, ezáltal egyre-másra új iskolákba kell járnia, valahogy mindig ő keveredik bajba, és őt rúgják ki, sok a furcsaság körülötte, és a jegyei se túl fényesek. Az édesanyjával és a mostohaapjával él, az apját nem ismerte, mert még születése előtt lelépett.
Az események akkor indulnak be, amikor egy tanulmányi kirándulásra megy az osztályával egy múzeumba, és megint csak „érdekes” dolgok történnek. (Nem, nem fogom lelőni a poént)
Miután meggyőzte a legjobb barátja, Grover Percyt, hogy képzelődött, és már a fiú maga is kezdi elhinni, hogy tényleg csak meghülyült, mikor egyik este kihallgat egy beszélgetést, ami a mitológia tanára és Grover között zajlik, és egy bizonyos nyári napfordulót emlegetnek.
Rákérdez a barátjánál, de ő csak annyit mond, hogy aggódott érte és ezért beszélt a tanárral. Végül eljön a szünidő, Percy és az anyja elutaznak, de alighogy egy napot ott töltenek, máris menekülniük kell. Előkerül Grover, és innentől az események felgyorsulnak, és Percy azon kapja magát, hogy egy minotaurusz üldözi őket.
Megmenekülnek Groverrel, de Percy édesanyját nem tudják megmenteni. Kiderül, hogy Percy egy félisten, ezért voltak mindig furcsa dolgai, a mitológia tanára egy kentaur, Grover pedig egy szatír, azaz félig kecske, félig ember, akinek a feladata a héroszokat, azaz a félisteneket védelmezni és eljuttatni őket erre a biztonságos helyre, azaz a Félvér Táborba. Itt ismerjük meg többek között Annabethet is, aki Athéné lánya, és Lukeot is, aki Hermész fia.
Kiderül, hogy Percy Poszeidón, a nagy triász egyikének a fia, ami megint csak felpörgeti a cselekményt és végül Percy, Grover és Annabeth azt a feladatot kapják, hogy keressék meg Zeusz elveszett villámját, és vigyék vissza az Olümposzra még a nyári napforduló előtt. Ellenkező esetben kitör a háború.
Vajon sikerül véghezvinni ezt, mikor annyi az akadály és az idő szűkös?
Hihetetlen kalandok, nagy fordulatok, hatalmas poénok és beszólások sorozata van jelen ebben a könyvben, ami a kedvenceim közé nőtte ki magát. Ráadásul szuper stílusban, Percy szemszögéből meséli el a történetet, én személy szerint nagyon élveztem. Már a 2. részét olvasom, és alig várom, hogy megjelenjenek a sorozat további kötetei is.
Így, hogy a könyvet is olvastam, az jobban tetszik, de a filmet sem érzem csalódásnak, pedig hát a hitelestől messze áll, de a varázsa valahogy mégiscsak megmaradt, az érzés olyan volt, amilyennek lennie kellett, és ez bőven kárpótolt, még ha sok is volt a változtatás, úgyhogy ez kettő az egyben, könyv és filmajánló is, mert mindkettőre érdemes időt szánni!
Éééééééééés még valami, páran írtátok, hogy kíváncsiak vagytok a twilight szereplőiről készült rajzaimra, hát most ezt sikerült előkotornom, bár nem a legjobb... :)
Nem, ennyire nem vagyok béna, csak nem tudom hova varázsoltam el a többi grafikámat :S
Majd feltúrom a szobámat, ha van rá igény, és remélem, legközelebb már a frisst tudom hozni nektek!


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!!!
Már én i néztem ezt a könyvet a neten, de még nem került sor arra, hogy el is olvassam, de a leírás alapján nagyonm izgalmas lehet :D
A rajz szerintem jó lett, mert hitelesre sikerült! Szerintem tök jó, mondjuk ez az én képességeim bőven meghaladja :$
Remélem már meggyógyult (vagy nagyon gyorsan meg fog gyógyulni), mert én már nagyon várom a következő fejezetet!!!!!!!
De ha nem ál szándékában a gépednek meggyógyulni, akkor ez az üzenetem hozzá:
"Nagyon drága Mesi gépe!
Van 2 ajánlatom a számodra:
vagy hipergyorsasággal meggyógyulsz, vagy pedig a nagybátyámmal( aki informatikus), a nagybátyám hallgatójával( természetesen a legbénábbikkal), egy biotechnikussal és annak a tanítványával és egy aútószerelővel ellátogatok hozzád és a következőt fogom csinálni:
azt mondom a nagybátyámnak, hogy uszítsa rád a hallgatóját, hogy szedjen szét. Ő szépen (vagy inkább nem szépen?) atomjaira szed, aztán az aútószerelő megpróbál majd összerakni, ami persze neki nem fog menni és még betegállapotodnál is rosszabb állapotban leszel!
Ezután a hallgató megint szét fog szedni. Utánna a biotechnikus rádengedi tudásra éhező tanítványát és az 1000 fajta kínzás közül a legszörnyűségesebbekkel fog téged sulytani!!!! Utánna a nagybátyám lesz olyan kedves és (ha minden jól megy) ingyen összeszerel! Na és ha ezután sem leszel rendben, akkor megeszem a kalapom és utána téged megeszlek spagetti szósszal!
Hmmm... finoman, tejfölösen! *gonosz kacaj*
További szép HOSSZÚ életet!"
Kérlek szépen ezt szó sazerint add át! Sok szerencsét a gépedhez, ha nem akarja az Arany középutat! ;)
Puszi:
(: Viki :)

mesi28 írta...

Viki, örülök h kedvet kaptál a könyvhöz és h tetszik a rajz is :)
A gépemnek át lesz adva, bár ha ki tud jönni a szerelő (majd szépen mosolygok rá :P), akkor már vasárnap rendbe kapja a gépem :)
szal semmi pánik és lehetőleg csak azután edd meg a gépem miután minden adatom lekerült róla xD
xoxo
mesi28

Komment

Tudom, hogy minden író ezzel nyaggat titeket, de el nem tudjátok képzelni, mit jelent egy komment nekünk, ezt csak az tudja, aki ír!Nektek nem vesz sok időt igénybe, nekem viszont rengeteget segít! Ha sok komit kapok, könnyebben jön az ihlet, és pörög az agyam, ezáltal jobbak lesznek a fejezetek!

Nem akarok komi határt bevezetni, ez nem az én stílusom, de kérlek titeket, hogy írjatok hsz-t!



Előre is köszönöm

A cím jelentése

A történet címe "You are my Destiny", ami magyarul annyit tesz, te vagy a sorsom/végzetem, ahogy tetszik.





Azt hiszem, nem kell megmagyaráznom, miért ezt választottam :)





Elérhetőségeim

Ha bármi óhaj-sóhaj, banner vagy linkcsere lenne, nyugodtan írjatok mailt, vagy vegyetek fel msnre :)

e-mail cím: cs.mesi28@citromail.hu

msn cím: cs.mesi876@hotmail.com

About Me